Thursday, June 16, 2022

BBM3410 - 2022 - ASAS VIDEORAFI : VIDEO DOKUMENTARI

 ASAS VIDEORAFI : VIDEO DOKUMENTARI

Assamualaikum semua bertemu lagi kita ke pembikinan asas videografi iaitu video dokumentari. So, gais for your information ni lah video terakhir yang kami buat sama-sama dalam group untuk kursus ini. Oh yeahhh,, setelah banyak cabaran dan halangan yang kami hadapi untuk menyiapkan setiap asas video yang telah kami pelajari. 

So kali ni, kita buat last minutes sikit la ye geng. Sebab semua dh tepuu nak hadap banyak assignment lagi minggu akhir akhir kuliah ni. Jadi berharap semua bertabahlah. 

Jadi, mari kita ke penceritaan kisah penghasilan video. Tugasan ni diberikan prof pada minggu 11 sama dengan video setempat. Jadi, perbincangan untuk video dokumentari ni agak lama ya sebab dibuat dua kali. Kali pertama perbincangan elok elok berbincang terus melencong ke nak pergi jalan jalan HAHAHAHAHA . Terus akhir kalam gais.. Jadi, perbincangan yang serius dibuat pada malam semalam. Alhamdullilah barulah dapat gambaran keseluruhannya. 



Jadi, pada keesokkan harinya kami pun membuat rakamam shooting di kawasan kolej canselor sahaja. Rasanya video akhir ni semua okay kot semua dah pro di hadapan kamera so  yeahhh . SaPe Production the best bah !! 

Berpadatlah kamu selagi mampu πŸ˜‚

Alaaaa comel bahhhh !!!

This gadisss from limbang (muka excited nak balik sarawak ka tuu ? ) 

Aku tak tahu lah tp member sape production memang cantik orangnya. Lah gituww πŸ’–

Sayalah yang berbaju hitam. Kbaii.. 🌸

Okaylah, aku ingin bercerita sikit bahagian aku di dalam video ni sebagai penemu bual orang di kawasan festival makanan di padang kawad. Aku memang suka kerja bercakap dengan orang ni HAHAHAHAHA . Sebab aku rasa aku boleh kenal ramai orang. Tapi kadang tu malu pun ada. Takpe janji kita suka kerja ni πŸ˜‚. 

Semasa aku nak pergi mencari mangsa temubual ni kan, kebanyakkannya banyak yang macam takut-takut nak ditemu bual ahahahahha. Kata mereka, tak tahu nak cakap apa , panas panas ni kena fikir dulu ni. Mana tak nya oranh tengah buka gerai kita serbu gaisss hahhahahahahahah.

Baiklah itu sahaja penggalaman dari saya. Sekian. Salam sayang : ika (tiber) 

Aku nak selitkan video aku dalam ni jap bagi feeling sedih dekat diri sendiri. HAHAHAHA biarlah aku nak sedih ni blog aku kan πŸ˜‚



Cerita ini tidak terhenti di sini. nanti lah aku ceitakan. betapa gelabahnya semua video tak cukup minit. 
to be continued......

Okaylah kat bawah ni baru officiallu video dokumentari bagi group SaPe Production πŸ«ΆπŸ»πŸ’–




Selamat Menonton !!!!


GAMBAR KEHADIRAN MINGGU 11 : 










No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410

MINGGU 1 1. BIODATA DIRI MINGGU 2 2. ELEMEN ASAS GRAFIK 3. JOM BUAT INSTAGRAM MINGGU 3 4. ASAS FOTOGRAFI : LONG SHOT 5. ASA FOTOGRAFI : MEDI...